Почетна » Uputstvo pacijentima nakon operacije karotidnih arterija

Uputstvo pacijentima nakon operacije karotidnih arterija

Nakon operacije karotidnih arterija najvažnija faza Vašeg lečenja je završena, ali ono se i dalje nastavlja i zavisi od stila i načina života. Operacija sprečava moždani udar i vaskularnu demenciju, a kvalitet života se višestruko poboljšava.

Operativna rana

Kaže se: ne postoji rana na vratu koja ne zaraste. Termin skidanja konaca je sedmi postoperativni dan. Gazu kojom ste previjeni na dan otpusta možete skinuti sutradan. Izbegavajte kvašenje rane do skidanja konaca. Ranu održavajte suvom. Moguć je povremen osećaj trnjenja i nelagodnosti u predelu rane, što će vremenom samo od sebe prestati. Često je prisutno oticanje u predelu vrata, ali se ono povlači nakon 7-10 dana.

Terapija – neophodno je da se pridržavate propisane terapije iz otpusne liste. Redovno uzimati prepisane doze kardiopirina, plaviksa i statina (Sortis, Roksera, Atoris). Redovno ćete se kasnije kontrolisati kod Vašeg interniste. On će prilagođavati dalju terapiju.

Nakon operacije karotidnih arterija

Kontrola – prva kontrola nakon skidanja konaca je tri meseca nakon operacije. Na kontrolni pregled ponesite otpusnu listu, snimke i drugu bitnu medicinsku dokumentaciju.

Fizička aktivnost – u naredne dve nedelje savetuje se izbegavanje većeg napora. Možete raditi sve lakše kućne poslove, ali u narednih šest nedelja izbegavajte velike vrućine ili jake hladnoće i veća psihička uzbuđenja.

Pušenje – savetuje se apsolutni prekid pušenja. Ne preporučuje se boravak u zadimljenim prostorijama, Vašim ukućanima preporučujemo da prekinu pušenje.

Alkohol – ukoliko bolujete od šećerne bolesti ili hiperlipoproteinemije, Vama je apsolutno zabranjena upotreba alkoholnih pića. Ukoliko nemate pomenute bolesti, dozvoljena Vam je upotreba malih količina alkohola.

Kafa – preporučujemo da smanjite količinu kafe, a naročito espreso (najbolje da kafa bude bez šećera ili sa malom količinom šećera).

nakon operacije karotidnih arterija
Izvor: https://www.drcherylkam.com/blog/have-we-got-our-food-pyramid-upside-down

Ishrana – preporučujemo da se hranite više biljnom, a manje hranom životinjskog porekla, da hrana bude pretežno kuvana i barena, manje pržena, pečena ili sa roštilja. Izbegavajte jela sa dosta zaprške. Poželjno je da hrana bude raznovrsna ali količinski ograničena. Treba da izbegavate velike količine hleba, testenine, lisnata testa, testa sa puterom, čips, smoki, sušeno voće, kolače, torte, sladoled, koncentrovane slatkiše (čokolade, kremove, marmelade, med). Unos soli treba znatno smanjiti, posebno ukoliko imate povišen krvi pritisak, hranu ne treba soliti ili to činiti u najmanjoj mogućoj meri. Ukoliko imate šećernu bolest ili hiperlipoproteinemiju morate se pridržavati i odgovarajućih dijeta za te bolesti.

Radna sposobnost – ukoliko ste u radnom odnosu, najbolje bi bilo da se odmorite 3 do 4 nedelje.

Pogledajte video zapis: KAROTIDNA BOLEST

Pročitajte još: KAROTIDNA BOLEST