Почетна » Uputstvo za pacijente kojima je ugrađen aortobifemoralni bajpas

Uputstvo za pacijente kojima je ugrađen aortobifemoralni bajpas

Nakon operativnog zahvata (kod pacijenta kome je ugrađen aortobifemoralni bajpas) može biti prisutna beznačajna bol i nelagodnost u vezi sa operativnom ranom.

Modrice po abdomenu su normalna pojava. Može se javiti oticanje donjih delova abdomena nakon par nedelja od operativnog zahvata.

Konci sa operativne rane se skidaju nakon 14 dana od operativnog zahvata. Sama rana zarasta do dve nedelje od operativnog zahvata, ali potkožno tkivo zarasta kompletno tokom par meseci. Otok područja oko rane moguć je u prvih 4-6 nedelja od operativnog zahvata. Oko rane se može javiti osećaj utrnulosti ili prevelike osetljivosti. Ako rana pocrveni, počne da bol i da curi neophodno je javiti se svom lekaru. Ranu je potrebno da održavate čistom i suvom, bez primene losiona, bebi pudera ili krema u blizini rane.

Fizička aktivnost nakon operativnog zahvata

Fizička aktivnost nakon operativnog zahvata treba biti umerena i postepeno povećavana. Ona omogućava Vaš brži oporavak i prevenciju komplikacija. U prvim nedeljama nakon operativnog zahvata trebate sprovoditi vežbe kojima Vas je podučio fizioterapeut tokom hospitalizacije. Neophodno  je da u prvih 2  meseca nakon operativnog zahvata ne podižete ništa teško (teže od 4,5 kg).

Kao preporučeni vid fizičke aktivnosti savetuje Vam se šetnja. U domaćinstvu možete obavljati lagane poslove.

Potrebno je da odmarate kada god osetite potrebu za tim. Tokom prvih šest nedelja od operativnog zahvata normalno je prisutan osećaj umora, pa se preporučuje popodnevna dremka.

Možete da vozite 4 nedelja nakon operativnog zahvata.

Seksualne odnose možete početi 4  nedelja nakon operativnog zahvata. Impotencija može  da se javi, ali se oporavlja sa popravkom opšteg stanja.

Povratak na posao je moguć nakon 1 meseca od operativnog zahvata, ali ako on ne zahteva veće fizičko angažovanje.

Pušenje je jedan od glavnih faktora rizika za dalji napredak  bolesti i usporeni oporavak nakon operacije.

Ishrana pacijenta kome je ugrađen aortobifemoralni bajpas

Neophodno je da praktikujete zdravu ishranu. Vaša ishrana treba biti sa niskim sadržajem zasićenih masti, soli i holesterola, a bogata žitaricama od celog zrna, voćem i povrćem. Smatra se da upotreba soje, omega 3 masnih kiselina i vitaminskih preparata dovodi do smanjenja ateroskleroze. Unosite veće količine tečnosti tokom dana.

Ukoliko ste gojazni neophodno je da korigujete svoju telesnu težinu.

aortobifemoralni bajpas
Izvor: https://www.drcherylkam.com/blog/have-we-got-our-food-pyramid-upside-down

Potrebno je da se pridržavate  propisane terapije što se tiče same ateroskleroze, ali i drugih bolesti koje imate poput povišenog krvnog pritiska ili šećerne bolesti. Ipak, sama primena propisane terapije nije dovoljna da spreči dalji napredak Vaše bolesti, već je potrebno sprovesti i promenu životnog stila.

Redovno odlazite na kontrole kod svog lekara.

Pročitajte još: Aneurizma abdominalne aorte